تاریخچه صنعت کاشی و سرامیک
تاریخچه صنعت کاشی و سرامیک
شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 13:36 | بازدید : 60 | نویسنده : سینا | ( نظرات )

شما میبایست جزئیاتی چون انتخاب رنگ، ابعاد و طرح را نیز کاملا جدی بگیرید و پس از آن که متریال کاشی و سرامیک را انتخاب کردید، در خصوص سایر موارد نیز به صورت دقیق بررسیهای خود را انجام دهید تا در نهایت بهترین نتیجه را به دست آورید. در واقع بهتر است اینطور بیان کنیم که اساتید هنرهای تصویرگری می توانند از رنگ لعاب سرد بر روی فلزات، شیشه، سرامیک و کاشی نیز استفاده کنند. در این بخش شما را با چند نمونه از محبوب ترین انواع کاشی و سرامیک موجود در بازار آشنا می کنیم. مصالح کاشیها از کف رودخانهها استخراج شده در بلوکهای ساختمانی فرم داده و در آفتاب خشک میشدند. کاشیهای مدرن اولیه به طور زمخت شکل داده شده بود و استقامت کاشیهای امروزی را نداشتند. اشکال اولیه کاشیهای سرامیکی مربوط به دوران قبل از تاریخ است وقتی که استفاده از رس به عنوان یکی از مصالح ساختمانی در چندین تمدن اولیه توسعه یافت. یکی دیگر از ویژگی های مهم آن ضد حریق بودن آن است و اینکه در برابر آتش تغییر شکل نمی دهد , با گذشت زمان تغییر رنگ نمی دهد و در برابر اشعه خورشید هم مقاوم می باشد. 

خرید کاشی و سرامیک باید به گونهای باشد پس از مدت طولاتی دچار ترک خوردگی، سائیدگی و رنگ پریدگی نشود. سرامیکهای معمولی به دلیل نحوه ساخت از تراکم کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل جذب رطوبت بیشتر و مقاومت کمتری در برابر فشار و ضربه دارند. به همین دلیل متخصصین نصب کاشی به یکسری محصولات توجه ویژه دارند. در سالهای گذشته به دلیل محدود بودن تعداد تولید کنندگان انتخاب این گونه محصولات برای مصرف کنندگان کاری بسیار آسان بود، اما امروز با حضور بیش از ۱۵۰ تولید کننده در این زمینه در کشور، اغلب افراد جامعه دچار سردرگمی میشوند و به سادگی نمیتوانند محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند. بسياري ازكاشي هاي بدون لعاب وكاشي هاي Quarry نيز جزء گونه با زجاجي هستند.نوع غيرزجاجي شامل بدنه هاي سفيد،كاشي هاي ديواري لعاب خورده،برخي بدنه هاي قرمز،كاشي هاي دماي پخت پائين وسنگ فرشها هستند. میتوانید با مشاهده هر یک از گزینههای معرفی شده از سوی پین ورک، به راحتی مدلها و انواع مختلف کاشی و سرامیک را بدون نیاز به مراجعه به بازار مشاهده نمایید. پین ورک یک شرکت معتبر در فروش کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات کاشی کاری ساختمان میباشد. 

 ابتدا باید توجه کنید برای چه محیطی قصد خرید کاشی و سرامیک را دارید. بهتر است به چند مثال عینی در این باره بپردازیم: ابتدا به کاشی مناسب برای جاهای مختلف خانه نگاهی می اندازیم و سپس نکاتی را راجع به انتخاب مناسبترین کاشی های کف برای مکان های عمومی و کارخانه ها بیان می کنیم. بهتر است برای پوشش دیوار و کف سرویس بهداشتی از کاشی دیوار و سرامیک کف که درجه عالی دارند استفاده کنید. در حین خرید سرامیک کف و آشپزخانه به متراژ توجه لازم را داشته باشید. ایران در زمینه کاشی و سرامیک در رتبه ۵ جهان قرار دارد و توانسته است سهم قابل توجهی از اشتغال زایی را به میزان سرمایه گذاری انجام شده در اختیار داشته باشد. اپلیکیشن بازار کاشی و سرامیک یک پاساژ مجازی است که توانسته است تمامی برندها، شرکتها و کارخانههای مرتبط با این صنعت را گرد هم آورده تا همه کالاها و خدمات مورد نیاز در سراسر کشور در اختیار هموطنان عزیز قرار بگیرد.

امروزه علاوه بر پخت دو مرحله ای کاشی ، یک فرآیند اتوماتیک برای تقویت پوشش لعاب نیز انجام می گردد . لعاب روی کاشی ایجاد طیف گستردهای از رنگها و سبکها ممکن میسازد، و همچنین این مدل از کاشیها نسبت به کاشیهای بدون لعاب کمتر تغییر رنگ میدهند. بورس یک کالا به محلی گفته می شود، که تعدادی فروشگاه و مغازه در یک منطقه؛ خرید و فروش آن محصول را انجام بدهند. برای خرید اینترنتی کاشی و سرامیک باید از یک فروشگاه معتبر اقدام کنید. در خرید کاشی باید بدانید که از کاشیهای کوچک برای سطوح منحنی استفاده میشود. در ظاهر کاشی جلوگیری شود و از درجه کیفیت آن کم نشود.کاشیهایی که بدون هیچ نوع زدگی و نقص در طرح و رنگ تولید میشوند دارای درجه عالی هستند که بالطبع قیمت بالاتری خواهند داشت. در این نوع محصولات نیز کنترل کیفیت در مراحل ساخت و پیش از مرحله بسته بندی انجام میگیرد 

در برابر آتش سوزی مقاوم است و تغییر ساختار نمیدهد. . اگر تصمیم به خرید کاشی و سرامیک دارید، پیش از هر اقدامی بهترین کار این است که نمونههای موجود در بازار را بشناسید و از میان آنها، مناسب ترین را انتخاب کنید. کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی و در کل هر متریالی که برای پوشش دیوار یا کف سرویس استفاده می شود، چیزی نیست که بتوان بعد از مدتی کوتاه آن را تعویض کرد. 

بعد از اسلام با تشویق استفاده از ظروف سفالی و سرامیکی به جای ظروف فلزی، طلا و نقره؛ صنعت سفالگری رشد تازهای یافت و از صنعت سفالسازی و کاشیسازی برای آرایش محراب مسجد، ضد آب کردن دیوار حمامها، ایجاد حوض و آبنما و انتقال ظروف و خمره و لوازم و کوزهها همچنین شیببندی بامها استفاده شده است. جذب آب بسیار پایین تا کمتر از 1/0 درصد که موجب غیرقابل نفوذ بودن و مقاومت آن در یخبندان میشود. به علت خواصی نظیر جذب آب بسیار پایین و مقاومت به تنشهای فشاری، خمشی و ضربه، کاشی پرسلان گزینهای بسیار مناسب به عنوان کفپوش، دیوارپوش و بخصوص کاشی نما است. البته سرامیک علاوه بر کاربردش در کف و نما و دیوارهای ساختمان در تولید وسایل بهداشتی و مصالح ساختمانی نظیر آجر سفالهای تزئینی داخل و خارج، سفالهای بام، کانالهای فاضلابی و سفالهای ضداسیدی نیز کاربرد دارد. سرامیک علاوه بر کاربردش در کف و نما و دیوارهای ساختمان در تولید وسایل بهداشتی و مصالح ساختمانی نظیر آجر سفال های تزئینی داخل و خارج , سفال های بام , کانال های فاضلابی و سفال های ضد اسیدی نیز کاربرد دارد. انواع سرامیکهای مناسب کف بر اساس سختی ردهبندی شدهاند که به شرح زیر است.

علاوه بر این، در صنایع شیمیایی به عنوان پایدارکننده رنگها، در صنایع سرامیک به عنوان معلقکننده ذرات سنگین، اصلاحکننده جریان در لوازم آرایشی و خمیر دندانها و همچنین، در صنایع نفت، در مایعات حفاری چاه و پاکسازی خطوط لوله کاربرد دارد (3). در تهیه زانتان، از کشت این باکتریها در محیطهایی با منابع کربنی سوکروز، گلوکز و نشاسته استفاده میشود (4) ولی تولید آن در مقیاس صنعتی با استفاده از منابع کربن ارزان قیمتی مثل ملاس چغندر و آب پنیر نیز امکان پذیر است. مقاومت نسبت به عوامل شیمیایی و لک پذیری (مواد شوینده و پاک کننده اسیدها و بازها روی آن اثری ندارد). این نانو ذرات در لعاب کاشی و سرامیک ترکیب شده و پوشش آنتی باکتریال به کاشی و سرامیک می دهندو در مکان های مرطوب استفاده از آن تا حد قابل توجهی , رشد باکتری و میکروب را کاهش می دهد. امروزه پوشش های مختلفی برای کف و دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد , اما برای انتخاب یک پوشش مناسب برای کف و دیوارهای ساختمان خود باید همه موارد را در نظر بگیرید. البته در گذشته ابعاد کاشی ها کوچکتر از سرامیک بود اما الان کاشی ها هم در ابعاد گوناگون و متفاوتی تولید می شوند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدیدترین کاشی و سرامیک روز دنیا و آدرس ceramictilenew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 39
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 40
:: بازدید ماه : 40
:: بازدید سال : 117
:: بازدید کلی : 479